söndag 19 december 2010

Norrköping - Upplands Väsby 15:43- 19:49

Jag gillar vinter och snö! Jag förstår också att allt kanske inte fungerar helt 100% om det har kommit 30 cm nysnö...
Så utrustad med varma skor, mössa, vantar, jacka & termobyxor så gick jag från bror till Norrköpings resecentrum för att vänta in mitt tåg som skulle gå 15:43 (fast jag hade inte förväntat mig att det skulle gå då..) och kors i taket - det gick i tid! (kan bero på att det enbart startade i Linköping)

Och detta SJ-tåg gick faktiskt i tid hela vägen till Stockholm!!! Fantastiskt!
Lite mindre fantastiskt var det att stå o vänta på pengeln i 25 minuter på det tåget som skulle ta mig hela vägen hem (trodde jag) vi han bara till Karlberg innan personalen fick springa ut och ta bort is runt dörrarna. Detta fortsatta hela vägen... först var den stilla stående tiden längst i Karlberg sedan Helenelund men sen kom Rotebro (som är sista stationen innan hemma!) där dom jobbade på att få igen dörrarna. Tror vi stod där i 10-15 minuter innan dom tog tåget ur trafik... surt men men dom försökte verkligen, o det är inte personalens fel! Så ut o leta efter en taxi som inte gick att få. Under tiden så missade jag två tåg som tydligen gick förbi och vidare... men tillslut så kom jag hem till Väsby - efter 90 minuter, en resa som skall ta 28 minuter!

Nu är det vinter - härligt - tur att man har termobyxor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar