fredag 8 januari 2010

17 minuter

Jag är verkligen ingen morgon människa - man borde inte behöva stiga upp ur sägen förens kroppen är redo. I och med att jag har en timmes restid till jobbet så kräves det att jag bör gå upp vid 06:00 (vilken sker extremt sällan).

I och med att jag är så morgontröt av mig så har jag utvecklat genom åren en förmåga att vara väldigt snabb på morgonen samt att prioritera vissa saker. Dock mins jag inte alltid vad jag har gjort förens senare (eller inte alls) eller ens vad jag har på mig för kläder då jag i princip sover när jag gör sakerna...

Mitt sommar-rekord från uppstigning ur sängen tills dess att jag kliver ut genom dörren är 17 minuter. Då han jag med följande:
06:43 Kliva upp
Stänga av monstret (väckarklockan)
Spring ut i köket och slänga in gröttalriken i mikron (med vatten i) 3 min=klar gröt
Springa in på toa
Duscha (jep han med att tvätta håret)
Ut i köket igen - plocka ut gröten samt lägga på äpplemos och mjölk
In i sovrummet och klä på mig (vad har jag ingen aning om men kläder hur som)
Ta väskan samt mobilen
Ut i köket igen och äta gröten samtidigt som man packar ner lunch-lådan i väskan
Ta med gröten ut i halen och sminka mig
In med grötalriken i köket samtidigt som man borstar tänderna
Ta på sig skorna (fortfarande borstande tänderna)
Ta på sig jackan samtidigt som man precis slutar borstad tänderna
07:00 Ta nycklarna och ut genom dörren - låsa
17 min!
Sedan är det snabbt ner till tåget och in genom sista dörren och fortsätta sova på tåget och hoppas att man inte snarkar...

Notera att jag inte han kolla mailen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar