måndag 11 januari 2010

Böcker...

Många med mig läsa böcker på sina resor. Själv började jag göra det ganska så snart jag flyttade till Stockholm, för att ha något att göra på tunnelbanan liksom. Nu är jag lite lätt beroende av att läsa. Bäst gillar jag pocket böcker, dom är liksom enklast att bära med sig. På jobbet har vi en hylla där vi byter och lånar böcker av varandra, vilket jag gillar. Man behöver ju inte spara på alla som man har läst, tänk liksom så många böcker alla skulle ha helt plötsligt?! Min syster är än duktigare - hon lånar böcker på biblioteket, själv kan jag inte komma ihåg när jag var där sist?! L brukar lämna böcker på SJ-tåg samt skriva i dom att dom är lämnade och att hon önskar nästkommande person trevlig läsning, det gillar jag skarpt!

Funderade här om dagen hur många böcker jag har läst sen jag flyttade till Stockholm men kom på att det går ju inte att räkna ut, dels för att jag har varit bosatt här i mer än tre år nu samt att jag har lite dåligt minne så jag mins nog inte alla förens jag läser på baksidan av boken.
Men för att komma ihåg dom som jag har läst från och med nu så tänkte jag att jag kommer skriva som inlägg om varje bok som jag har läst och när jag lämnar böcker på ställen för att andra ska kunna "hitta" dom så ska jag delvis skriva adressen till den här bloggen men också skriva här vart jag lämnade boken, undrar om det är någon som kommer skriva tillbaka?!
Spännande

2 kommentarer: