onsdag 20 januari 2010

Iaktagelser

Jag gillar att titta/lyssna på folk i allmänhet. Vissa männiksor säger väldigt roliga saker. Vissa personer kan sitta och prata med varandra men egentligen pratar dom förbi varandra, vilket resulterad att dom inte vet vad den andra pratar om.

Andra pratar högt i mobiltelefon om:
- roliga saker
- opassande saker (typ läkarbesök)
- vad dom ska äta till middag

Vissa har en hög sms-signal och får massor med sms, vilket är störande Men värre är det med dom har knappljud på mobilen, inte okej!

Har noterat en tydlig ökning av individer med Iphones på tågen. Rent spontant undrar jag lite saker kring denna mobil/dator:
- hur kan så många unga (läs 14-18 år) ha råd med denna telefon/ha något behov av en sådan avancerad mackapär? Betalar föräldrarna eller är det så många som är så korkade så dom binder sig på 24 månaders abonnemang som har jättedåliga avtal!? Jag förstår inte! Personligen skulle jag inte köpa den för egna pengar, alldeles för avancerad (är inte van Mac-användare) samt att jag är så himla klumpig så jag skulle säkert ha sönder den hela tiden.
Men jag förstår inte varför man måste kunna titta på film osv. på tåget?!

Har du någon gång hört något roligt/korkat: skriv gärna en kommentar =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar