onsdag 13 januari 2010

Min plats

ja jag vet att det låter löjligt men jag har en egen plats på pendeltåget på morgonen, notera dock att det är enbart när jag åker "mitt rätta" morgontåg. Har 3 st som jag bör/ska/kan ta... Jag ska ta ett instatståg (som förr hette snabb-tåg) och det är av en äldre model. Där har jag ett två-säte som jag vill sitta på. Blir irriterad om någon har hunnit sätta sig där när jag kommer på (tåget startar hemma hos mig). Inte på personen rent personligen - hur skulle han/hon veta att jag vill sitta där?! Men ändå...

Har en gång satt mig längst ut "bredvid" min plats då en kvinna satt på min plats, tänkte att hon ska nog av innan mig jag ska det och då blir det iallafall lite bra... men ack - hon tog sina saker och gick med en gång och såg väldigt upprörd ut?! Varför undrade jag - det var ju hon som gjorde fel från början (i min värld) - konstigt.

I morse kom jag hur som det tåget jag ska med och fick min plats så jag var mycket nöjd över det iallafall - är aldrig nöjd att behöva vara vaken runt klockan 7 på morgonen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar