tisdag 9 februari 2010

I tid idag också

Blev så glad - hoppas verkligen att det håller i sig hela veckan, ja hoppas på det till nästa vecka också och resterande av vintern så klart!

Den senaste tiden har jag märkt att det är fler och fler som pratar ryska (tror jag det är, jag kan tyvärr enbart svenska och engelska + lite tyska och teckenspråk) på linje 36. Inget jag har något emot men man blir ju lite nyfiken på varför personer som kan ryska helt plötsligt har börjat åka mer på just denna linje - eller så är det så att dom har åkt länge och nu börjar prata mer?!

Fast i morse hörde jag även flamlänska på tåget - det är ett väldigt intressant språk...
O igår hörde jag finska...

Tänk så mycket man missar av vad folk säger på tåget för att man inte kan det språket dom pratar på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar