söndag 14 februari 2010

SJ har haft problem

Så som dom flesta som tågen i vinter:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pressat-sj-forsenat-som-aldrig-forr-1.1044592
En liten artikel ang. att dom har haft jätte mycket förseningar i December - kan enbart gissa hur första kvartalet i 2010 kommer se ut för dom...

Den tråkigaste i artikeln är att det framkommer att passagerare har hotat tågvärdar! Usch, det är ju absolut inte deras fel att tåget är försenat. Jag kanske gnäller ganska mycket på den här bloggen men jag skulle nog inte skälla ut eller hota en tågvärd, jag skulle kunna ifråga sätta varför hon/han inte har viss information om man är sen, jag vet ju inte exakt vilka system SJ har för att förra ut sin interkommunikation visserligen men man kan ju undra vilken information dom olika lederna i arbetsledet får. Om gräsrötterna (tågvärdarna) är ju dom som är närmst oss passagerare och ju mer information dom kan ge oss ju bättre. Men om dom inte får alla information eller får fel information så är det ju inte deras fel. Nää hota kommer man ju ingenstans med. Den/dom som vill klaga borde rikta den informationen till rätt instans. Så borde jag också göra...

1 kommentar:

  1. Hittade en pendlarkollega till dig http://sjpendlaren.blogg.se/

    SvaraRadera