tisdag 23 februari 2010

Kläder och utrustning

Som alla redan vet så är det kaos som råder i Sverige med omnejd pga. vädret! (Ja Norge har också väldiga förseningar får vi rapport till jobbet om) Så att ta sig till o från jobb eller vad som är lite tidskrävande!

Efter söndagens miss med långkalsongerna har jag nu bättrat mig ordentligt!
Innan jag lämnar lägenheten har tar jag på mig:
Underkläder (så klart - det har jag 99,5% av gångerna...)
Strumpor
Underställsbyxor
Underställströja
Byxor
Tröja
Ev. en kofta
Buff/lös krage
Jacka
Termobyxor
Jacka
Mössa (den är så sött)
Vantar
Extra vantar
Varma skor

I väskan finns också:
Sittunderlägg (man vill ju inte bli kall om rumpan)
Vattenflaska med färskt vatten
Frukt eller annan nödprovijant
Bok (böcker om den första nästan är slut...)
Mobilen med nyladat batteri

I humöret:
Tålamod
En stor knippe ironi

---

Jag önskar dock att SL skulle göra ett snabbt avtal med typ Geviallia/Alfred Nordqvist eller liknande att dom hade en kaffepojk/töss som delar ut gratis varmt kaffe till oss stackars resenärer lite här o var på dom oisolerade stationerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar