onsdag 24 februari 2010

I tid

Stora kors i taket idag x2!

Jag hade tänkt att vara duktig och gå upp tidigt imorse och åka till jobbet och komma i tid.
Klockan ringde men jag snozzade o låg kvar i sängen till vanliga tiden...
Kollade sj:s hemsida jodå under rusningstiden skulle tågen gå med kvartstrafik. Trevigt. Och på realtiden så skulle mitt tåg 07:13 gå i tid(!) jag trodde dock inte att tåget skulle gå den tiden men gick ner till stationen. Nere på stationen så stod det är det enbart skulle vara halv-timmestrafik... hmm
Hur som klockan gick och 13 över närmade sig, tåget dök upp på displayen - men det behöver ju inte betyda att tåget kommer då... Men jodå det gjorde det! Trevligt, inte så mycket folk på tåget heller så jag fick en sittplats. En stoppsignal på vägen vilket innebar totalt 5 minuter, vilket just nu är väldigt okej!

Efter jobb gick jag ner till stationen (på den smala, halvt livsfarliga stigen längs med vin&sprit:s staket) för att ta tåget till Stockholm Södra, gick ganska fort. Efter en tur på Forsgrenska så kollade jag klockan och tänkte hmmm borde hinna med 19:14 tåget (om det nu går...) och det gjorde det också! Kom till och med fram i rätt tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar