måndag 8 februari 2010

Idag kom jag i tid till jobbet!

Dom senaste två veckorna har jag inte hunnit skriva så mycket här på bloggen, detta pga. att det har varit kraftiga förseningar i tågtrafiken inte bara här i Stockholm utan i hela Sverige. Barnverket har haft bråda dagar med mycket snö osv. i växlar och gud vet vad.
En kort sammanfattning (jag brukar ha cirka 60 min restid tor jobb-hem):
Första förseningen gjorde mig 30 min sen hem
Andra förseningen gjorde mig 1,5 timme sen
Tre förseningen gav jag upp efter jag hade frusit i Årstaberg i 40 min, skulle åka till Hökarängen, missade tvärbanan och kastade mig på en buss som gick till Liljeholmen - en liten omväg om man säger så... men jag gillar inte att fryssa.
Fjärde förseningen fjorden mig 60 min sen till jobbet pga. Arlanda express urspårning.

Detta var enbart dom värsta dagarna... men idag gick det bra, verkar som om det fungerar bra om det är runt -10° och kallare, så jag hoppas det håller sig kallt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar