onsdag 17 februari 2010

Tajmning

Mycket handlar just om tajmning - ibland fungerar det för mig - ibland inte.

Igår när jag skulle hem från jobb så var det både bra och dålig tajming:

+ Kollega M skulle gå precis när jag skulle så jag fick åka med honom ner till Årstaberg och slapp gå i vårt läskiga område.
- Jag kom precis ner till Årstaberg när tåget gick = missade det (fast jag hade inte hunnit med det om jag hade gått heller.)
- Nästa tåg ska gå 56 men var försenat till 15 över istället =(
- Frös och var kaffesugen = ta nästa norrgående tåg till Centralen.
+ klev av på centralen
-/+ tåget var fortfarande försenat (ska gå 5 över från Centralen)
+ hinner gå och köpa en super god capppuccino (gjord på soya)
+ när jag åker uppför rulltrappan kommer precis Märsta tåget in på perongen.
+ jag får en bra sittplats.
+ jag har kommit ihåg min bok idag
- kom hem 25 minuter försent
+ missade dock inte min tvättid
- torktumlaren var trassig (fortfarande) (nu vad det har med tajmining att göra...)

I morse:
- jag kom upp sent (pga. tvättiden = sen sänggång)
+ jag han gå ner till stationen utan att halka på 4 min (!)
+ behövde inte springa utan gick in genom sista dörren på tåget.

Ibland går det bra och ibland mindre bra i trafiken. Pågår just nu en väldigt intressant mail-disskution på en mail-lista jag är med på hur man bör/ska/inte osv. ang. plankning/tappad/glömd biljett.. intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar